Kavaj + mitt "februariförbud"

169346-84

Jag kände mig absolut tvungen att blogga om denna kavaj. Inte för att någon direkt tvingade mig utan för att den helt enkelt är so fine. Modellen är gorgeous och skulle passa både till vardag och fest och piffa upp allting. Finnes på Branten för 2699 kr. (Bild från Branten)

Men jag ska inte köpa den, varför inte, kan man fråga sig?
Jo, kanske främst för att jag tycker att den är lite dyr men om man bortser från priset har jag faktiskt infört mitt egna lilla "februariförbud". Jag har skippat delen med att inte shoppa på en månad(vilket skulle vara högst omöjligt för mig) och har i stället fokuserat på att inte under några omständigheter köpa något svart plagg. Inte för att jag har något emot färgen(jag älskar den!) utan för att min garderob består till mestadels av svarta plagg, vilket jag tycker kan bli lite enformigt. Men jag har under månades 8 gångna dagar insett att ca 70% av alla plagg jag fastnar för är svarta. Hm, jag hoppas jag klarar det.

Har du infört något eget "februariförbud"?

Kommentarer
Postat av: Elin

Väldigt smart! Jag älskar också svarta kläder! Men vad ska man göra? Det är så grymt snyggt. Det passar ju till allt och man ser lite slankare ut i det. Men till våren ska jag försöka att hitta lite färg!

2007-02-08 @ 20:34:04
URL: http://ohre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0